Fish tales

We vissen niet naar complimenten...

CASE
Brand awareness campagne
OPDRACHT
Strategie | Conceptontwikkeling | Motion Design | Content Creatie | Advertising
PLATFORM
DOOH (Digital Out Of Home) | Instagram Reels & Stories | TikTok
JAAR
2023

Fish Tales, het snelgroeiende en internationaal opererende merk dat zich toelegt op de verkoop van duurzame vis, benaderde ons met een mooie uitdaging: hun inspirerende missie in de schijnwerpers zetten en hun nieuwste product, de enige duurzaam gerookte makreel bij Albert Heijn, onder de aandacht brengen. En dat is uniek, want op dit moment is het het enige duurzame makreelproduct in de Nederlandse supermarktschappen. De campagne die de tagline "We vissen niet naar complimenten, wel als enige op duurzame makreel" bevat, is te zien op verschillende platforms waaronder Instagram, TikTok en DOOH. Hierbij werden drie motion designs ontwikkeld die zowel de duurzaamheid als de smaak van het product weerspiegelen.

Een uniek kenmerk van de campagne is de creatieve aanpak op TikTok en Instagram Reels, waarbij we de Albert Heijn in doken om het product letterlijk uit de schappen te ‘vissen’. Deze benadering heeft de campagne nog persoonlijker gemaakt en zorgt voor een directe band tussen consument en merk.

De DOOH-schermen en schermen in de Albert Heijn toonden dezelfde visuals als onze Instagram Stories, wat zorgde voor een naadloze merkervaring tussen de online en offline kanalen.

De campagne heeft al aanzienlijke aandacht getrokken, niet alleen van consumenten maar ook van de branche. Wij hebben hiermee niet alleen de naamsbekendheid van het merk versterkt, maar ook de introductie van hun duurzame makreel in de schappen met succes ondersteund.

Ook impact maken met een campagne?
Bel of mail ONS